maandag 16 januari 2012

Meet the blogger



Hoe zou je jou stijl omschrijven?
Ik heb niet echt één stijl. Vaak combineer ik juist stoer met chic. Ik vind het leuk om stijlen te mixen, maar vind het vooral belangrijk om er vrouwelijk uit te zien.
's zomers hou ik van een vleugje 'bohemian chic'; gebloemde prints, nude kleuren, gehaakte truitjes en '70 invloeden. 

Waar let je op, bij het aanschaffen van een nieuwe outfit
Ik hecht ik veel waarde aan pasvorm. Ook vind ik het belangrijk dat een kledingstuk past bij wie je bent. Heb je korte benen, draag dan geen baggy broek. Kies een kleur die bij je huid en haarkleur staat, dit kan hét verschil maken. Verder hecht ik veel waarde aan het materiaal van een kledingstuk, ik draag graag glanzende stoffen.

Wat is je favoriete kledingstuk?
Dit wisselt altijd sterk, vaak afhankelijk van wat ik recent heb gekocht. Op dit moment is het een zwart leren jasje van ‘Transmission’. Dit jasje is op veel verschillende manieren draagbaar. Heel stoer, in combinatie met een simpel t-shirt en Timberlands, of juist chic, gecombineerd met een glanzende blouse en een classy paar high heels.

Wat is de grootste miskoop?
Ik heb niet echt een enorm grote miskoop. Wel heb ik een schoenen tic. Ik koop maandelijks high heels, die vervolgens staan te pronken in mijn ‘walkin closet’. Aantrekken doe ik ze vaak niet eens.

Wat vind jij echt ‘not-done’?
De laatste tijd zie je veel (nep) Louis Vuitton tassen. Ik snap niet waarom mensen zo'n neppert willen kopen. Omdat ze het echt mooi vinden, of om een bepaald status te creëren rondom zichzelf? Mijn advies is dus ook, niet doen! Een status creëer je niet met een nep-designer tas.

Nepuggs blijven ook een echte "no go". Ik heb dit alle jaren dat we de Uggs zien echt verschrikkelijk gevonden. Mensen lopen letterlijk naast de zool, niet om aan te zien!

Hoe denk jij daarover bij mannen?
Ik kan wat kleding echt afknappen op mannen. Zo heb ik ooit na een date nooit meer wat van me laten horen omdat meneer echt verschrikkelijke schoenen droeg. Als ik er weer aan denk… Ik kon het gewoon echt niet aan zien. (Daarnaast had hij ook nog eens een gat in z’n jas). Ik weet dat het oppervlakkig klinkt, de één heeft het misschien met borsthaar, ik heb het met kleding.
Ik vind het allerbelangrijkst dat een man er verzorgd uit ziet qua kleding, ohja en een broek zonder ‘hoog water’ is ook gewenst.

Wat is jou favoriete stijl bij een man?
Mannen moeten wat mij betreft niet één stijl hebben, ook hier geldt dat ik van een combinatie van stijlen houd. ‘Vintage chique’ of ‘casual chique’. Less is more. Een overhemd met een chino en een mooi paar sneakers, (ik heb een zwak voor Lanvin) is al voldoende.

Tot slot de vraag, hoe zie jij jezelf over 10 jaar?
Dit vind ik een lastige vraag, ik heb hier een dag over nagedacht, met de conclusie dat ik er geen concreet antwoord op kan en durf te geven.  Deze vraag laat ik open, en wie weet kan ik ‘m over een paar jaar wel beantwoorden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten